dijous, 17 de desembre del 2015

Building Sustainable Cities. Projecte Global Scholars. Institut Les Aimerigues i escola Ponent

L'institut Les Aimerigues i l'escola Ponent participen en el projecte Global Scholars. L’organisme promotor és Global Cities  amb la col·laboració, en el cas del nostre país, del Departament d’Ensenyament. Aquest projecte persegueix l'intercanvi i aprenentatge global dels estudiants a través d'un tema, l'ús d'Internet i de la llengua anglesa per comunicar-se.

Coordinadores: Elisabeth Eixarch, Anna Roca, Marta Ruiz, Imma Llongueras, Anna Condal i Sònia López
Curs acadèmic: 2015-16
Nivell: 6è de Primària (escola Ponent)  i ESO (Institut)


    Àmbit d'implicació: Projecte de centre i de zona
    Competències: Comunicativa Lingüística, Cultural, Tractament de la Informació i competència digitalConeixement i Interacció amb el món físic, Social i Ciutadana
    Àrees: Anglès i Medi (Primària)

    Objectius
    • Utilitzar la llengua anglesa. 
    • Implicar l'alumnat en projectes educatius internacionals. 
    • Intercanviar opinions sobre el món globalitzat i desenvolupar el pensament crític, la creativitat i la comunicació.
    • Dissenyar una ciutat sostenible situada l'any 2050 

    Descripció:

    Dos centres educatius de Terrassa, Escola Ponent i Institut les Aimerigues, formen part dels 22 centres de Catalunya que participen aquest curs en el programa Global Schoolars. Proposa als alumnes explorar sobre la sostenibilitat aportant i intercanviant idees amb nois i noies de la mateixa generació però de ciutats diferents. Des de l'institut s'ha contactat amb alumnes de Turquia.
    Hi ha determinades unitats temàtiques, i en cadascuna d'elles s'aborden diferents aspectes per contribuir en aquesta sostenibilitat: població, urbanisme, transports, fonts d'energia. 
    S'utilitzen materials i recursos que proporciona l'organització. 
    La llengua que s'utilitza en l'anglesa.




      Valoració: 

      En ambdós centres educatius, els alumnes estaven molt motivats, pel fet de poder comunicar-se amb nens i nenes d'altres països. La interacció entre els alumnes és molt bona, així com l'habilitat de treballar juntament amb els seus companys. 

      És essencial que alumnes d'aquestes edats treballin temes globals com la sostenibilitat mediambiental, per tal de desenvolupar competències que seran claus en un futur proper. 
      Aporta moltes coses positives als alumnes, obre una gran finestra al món i els apropa a un treball multicultural mitjançant el qual els nens i nenes poden conèixer diferents formes de vida.

      Conceptes clau: Anglès, ciències, sostenibilitat, tecnologia, població


      Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.