dimarts, 15 de març del 2016

Sing Along Project. Institut Santa Eulàlia

L'institut Santa Eulàlia ha organitzat una activitat de karaoke en llengua anglesa pels nois i noies de l'institut i de les escoles Agustí Bartra, Pau Vila, President Salvans i Ramón i Cajal.


Coordinadors: Paloma Calvo, Marina Cuberes i Ferran Fontané

Curs acadèmic: 2015-16

Nivell: 1r cicle d'ESO i Educació Primària

Àmbit d’implicació: Projecte de zona

Competència: Competència comunicativa lingüística i audiovisual (anglès)

Àrea: Llengua anglesa
    Activitat Sing Along al gimnàs. Els alumnes d'imatge i so (Pau Cabeza, Irene Camino, Beatriz de la Rosa, Joel Guerrero i Esmer Wilkerman) van gravar aquest reportatge. Esperem que us agradi:




    Objectius
    • Conèixer i aprendre la llengua anglesa
    • Fer una activitat d’anglès fora de l’aula on els alumnes aprenguin de forma divertida la llengua
    • Compartir una activitat amb els alumnes de les escoles adscrites
    Descripció

    L’activitat consistia en un karaoke en anglès que va portar a terme Sing Along Project a l’Institut Santa Eulàlia. Es va convidar als alumnes de les escoles adscrites: Agustí Bartra, Pau Vila, President Salvans i Ramón i Cajal.

    Els alumnes van realitzar una activitat d’introducció per tal de que practiquessin la seva pronuncia i fluïdesa de l’anglès amb altres companys i companyes de tots els centres participants. Seguidament van fer el karaoke en anglès on es van poder escoltar els èxits més actuals de Justin Bieber o The Black Eyed Peas.
    Així doncs els alumnes van poder cantar les seves cançons preferides amb l’ajut d’en Joseph i la Barbara.

    Metodologia i recursos utilitzats

    En primer lloc, van fer una petita introducció a l’anglès, van rebre les escoles i les van agrupar per colors, per tal de que els alumnes de diferents escoles es coneguessin i practiquessin la llengua estrangera en comú.
    Es van posar en parelles i van fer-se preguntes entre ells en anglès.
    Després van fer el karaoke al gimnàs de l’Institut, i allà van poder cantar les cançons del moment.

    Valoració

    Aquest karaoke està pensat per realitzar una activitat en anglès fora de l’aula per tal de que els alumnes s’ho passin bé estudiant i practicant aquesta llengua. Això també ajuda que vegin que aprendre anglès de forma diferent també pot ser divertit i interessant. És una experiència molt gratificant i productiva, on permet als alumnes gaudir i al mateix temps aprendre.


    Conceptes claus:  Llengua anglesa, karaoke






    Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.