A l'Institut Montperdut es disposa d'una aula d'acollida molt potent que serveix per proporcionar a l'alumnat nouvingut una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Dins d'aquesta aula d'acollida es duu a terme una activitat anomenada "Club de lectura".
Objectius:
Descripció: Durant tot el curs s'han fet tres tallers en total relacionats amb la lectura. El primer taller es va proposar de fer una activitat juntament amb la directora de la biblioteca del districte que va consistir en llegir un llibre, fer-ne un treball posterior a l'aula d'acollida i a la biblioteca fer un taller sobre la lectura. |
Club de Lectura de l'Institut Mont Perdut:
|
El tercer taller va consistir en realitzar un "Conta contes", una activitat que ja s'estava realitzant a la biblioteca i consistia en llegir contes als nens petits de l'escola que està al costat d'aquesta. Els alumnes van seleccionar contes d'arreu del món per explicar als nens petits i van escollir el que estava ambientat en el seu país de procedència.
Aquests van ser: el conte del marroc, el conte de la República Dominicana i una rondalla de la història del drac de Banyoles.
Valoració:
En general els tallers han anat força bé i encara que l'activitat del "Conta contes" era una activitat molt arriscada pel fet que els alumnes encara no parlen el català de manera fluïda el dia de l'actuació va anar molt bé. Tant la professora de l'aula d'acollida com la bibliotecària van quedar molt satisfets amb l'activitat i els alumnes també.
Durant totes les activitats disposen de voluntaris lingüistes que ajuden als alumnes nouvinguts a parlar el català de manera fluïda.