A l'escola Agustí Bartra incorporen les xarxes socials i les eines TIC per fomentar la implicació, l'autonomia i la motivació en la pràctica d'educació física dels nois i noies.
Aquest projecte està obert a altres escoles i instituts. Actualment una altra escola que hi participa és l'escola La Sedeta de Barcelona.
Valoració i /o conclusions: El projecte #challenge_EF ha resultat una activitat molt motivadora que ha afavorit la participació de tothom independentment del seu nivell d’habilitat i que ha situat a l’alumnat en el centre del seu aprenentatge.
Aquest projecte està obert a altres escoles i instituts. Actualment una altra escola que hi participa és l'escola La Sedeta de Barcelona.
Centre educatiu: Agustí Bartra
Coordinador: Enric Àlvarez Curs acadèmic: 2017-18 Nivell: Cicle Superior
Àmbit d’implicació: Cicle
Competències: Competències de l'àmbit de l'educació física, però també de valors, digital, llengua catalana i llengua anglesa.
Àrea: Educació física
Objectius:
|
Presentació d'un repte i la superació
Desenvolupament d'una activitat
|
Descripció: En aquest projecte, alumnes de cicle superior dissenyen els seus propis reptes físics a partir d’unes premisses acordades entre ells, practiquen per superar-los i se’ls intercanvien amb els seus companys, es graven per mostrar evidències que ho han aconseguit, editen i publiquen els seus vídeos per compartir-los a la xarxa amb tothom que els vulgui provar i s’incentiva a qui vulgui a proposar-ne de nous.
Utilitzen el Bloc #challenge_EF per explicar el projecte, incloure els vídeos dels reptes i de les evidències, per explicar els beneficis de la pràctica de l'activitat física, la planificació del projecte i instruments d'avaluació utilitzats.
Metodologia i recursos utilitzats: S’acorda amb l’alumnat les característiques que han de tenir els reptes. Han de tenir una certa dificultat, en el moment de dissenyar-los encara no han de ser capaços de superar-los, no poden suposar cap perill per a ningú, han d'aconseguir superar-los a partir de l'esforç, la pràctica, la repetició, l'entrenament i l'ajuda dels companys. A més, poden escollir si són individuals o col•lectius, amb material o sense o amb límit de temps o no.
Els propis alumnes enregistren tant l’explicació dels reptes en català i en anglès com el procés de superació per compartir-ho tot a través de les xarxes i incentivar a que altres centres els posin en pràctica.
Els propis alumnes enregistren tant l’explicació dels reptes en català i en anglès com el procés de superació per compartir-ho tot a través de les xarxes i incentivar a que altres centres els posin en pràctica.
Avaluació: S’utilitzen l’autoavaluació i la coavaluació i diferents instruments de manera que els protagonistes de l’avaluació són els propis alumnes. En primer lloc, s’utilitza una base d'orientació on han d'explicar en què consisteix el repte, si necessiten o no material, si algú els ha ajudat, si l'han assolit i quins aspectes de l'educació física s’hi desenvolupen.
En segon lloc, fan també una autoavaluació a partir d'una diana d'avaluació per valorar la seva participació durant les sessions en què preparen els reptes.
En tercer lloc, els diferents grups s’intercanvien els reptes que han preparat i es coavaluen entre ells a partir dels indicadors acordats al principi del projecte i també fan les seves aportacions de millora.
En segon lloc, fan també una autoavaluació a partir d'una diana d'avaluació per valorar la seva participació durant les sessions en què preparen els reptes.
En tercer lloc, els diferents grups s’intercanvien els reptes que han preparat i es coavaluen entre ells a partir dels indicadors acordats al principi del projecte i també fan les seves aportacions de millora.
Algunes de les plantilles són les següents:
En aquest enllaç Planificació i instruments d’avaluació del projecte #challenge_EF se n'hi troben més.