Títol: Participem en el concurs Fem mates
Centre educatiu: Font de l'Alba Coordinadores: Montse Tapies, Míriam Villafañe, Isabel Guzman Curs acadèmic: 2017-2018 Nivell: Primària Àmbit d’implicació: Centre Competències: Competència matemàtica, competència lingüística Àrees: Matemàtiques |
Objectius:
- Adquirir nous aprenentatges matemàtics
- Utilitzar les estratègies adequades per a la resolució dels problemes plantejats
Els continguts són els següents:
- Figures geomètriques amb material manipulatiu
- Tècniques i instruments mesures
- Nombres. Relacions entre nombres
- Significat de les operacions
- Càlcul: estimació i algoritmes
De primer a sisè tenen una hora setmanal de resolució de problemes i es realitzen en tres hores al taller i dues hores de matemàtiques.
Hi ha tres mestres a l'aula que es distribueixen entre els diferents grups d'alumnes.
Metodologia i recursos utilitzats:
La metodologia és bàsicament manipulativa, es treballa passant del manipulatiu a la representació gràfica.
A més, utilitzen unes bases d'orientació on hi apareix un protocol que s'aplica al llarg del curs en totes les activitats. És el següent:
Les activitats les realitzen a partir del treball cooperatiu, fan lectura del problema per grups, després una lectura individual. Seguidament i una vegada ja han entès el problema, apliquen les estratègies adients per la resolució de problemes les quals tenen uns passos definits també a les bases d'orientació, i es fa una recopilació de les diferents maneres de resoldre el problema plantejat.
A partir d'aquí, s'escriuen els passos que s'han de seguir per resoldre el problema i preparar l'explicació de la resolució del problema per la resta de grups de la classe.
Quan ja han arribat al resultat final fan una exposició oral del problema i com ha anat el procés, a més a més, tenen una carpeta d'aprenentatge on hi apareixen els següents elements:
- Dossier per presentar al concurs seguint les seves directrius.
- Base d’orientació
- Estratègies de resolució
- Criteris d’èxit exposició oral
- Autoavaluació i coavaluació (resolució i exposició oral)
- Tots els esborranys, dibuixos i càlculs fets
- Conclusions
Avaluació:
Per a avaluar l'activitat s'utilitzen unes plantilles d'avaluació i de coavaluació.
Mitjançant l’autoavalució i coavaluació redacten amb tot el grup classe les conclusions generals sobre el treball desenvolupat.