Centre educatiu: Bisbat d'Ègara
Coordinadors/es:
Curs acadèmic: 2017-18
Nivell: cinquè de Primària
Àmbit d'implicació: cicle
Competències: comunicativa lingüística. Crear textos amb diversitat de recursos literaris per expressar sentiments, realitats i ficcions
Àrees: llengua catalana / informàtica
Objectiu: Realitzar un còmic online i en grup per als fillols de P-5
|
|
Descripció:
Lectura conjunta d’alguns còmics amb la PDI.
Pluja d’idees sobre l’estructura i els recursos emprats en aquest tipus de text.
Per treballar les onomatopeies s'utilitzen les següents pàgines:
http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/lectures/barcelona/despresbis3.htm
http://www.xtec.cat/~aporta1/catalana/comic.htm
Realització de diverses activitats per treballar els diferents recursos: delta, bafarades, onomatopeies i la imatge (planificació i punt de vista).
Realitzar la planificació del còmic per als fillols en petit grup.
Elaboració del còmic per als fillols a l’aula d’informàtica amb el programa Toondoo.
Pluja d’idees sobre l’estructura i els recursos emprats en aquest tipus de text.
Lectura conjunta de les característiques d’un còmic de la pàgina web Còmic
Per treballar les onomatopeies s'utilitzen les següents pàgines:
http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/lectures/barcelona/despresbis3.htm
http://www.xtec.cat/~aporta1/catalana/comic.htm
Realització de diverses activitats per treballar els diferents recursos: delta, bafarades, onomatopeies i la imatge (planificació i punt de vista).
Realitzar la planificació del còmic per als fillols en petit grup.
Elaboració del còmic per als fillols a l’aula d’informàtica amb el programa Toondoo.
Metodologia i recursos utilitzats:
Es realitza una primera sessió de presentació on s’exposen models de còmic i a partir d’aquí es fa una pluja d’idees per veure el tipus de text, estructura i recursos que s’utilitzen. Posteriorment es realitzen unes activitats per anar treballant aquests recursos i ampliar els coneixements previs dels alumnes. A continuació es proposa un treball en grup. Dividim els alumnes en grups de 4-5. Els facilitem una plantilla de planificació del text que hauran de treballar. |
Mentre es va elaborant la planificació, el/la mestre/a revisa la part de funcionament de la llengua de manera que ells puguin anar autocorregint les errades.
Un cop planificat el text, baixen a l’aula d’informàtica per realitzar el còmic online.
Avaluació:
Un cop planificat el text, baixen a l’aula d’informàtica per realitzar el còmic online.
Avaluació:
- En acabar el còmic realitzen una autoavaluació del treball en grup amb una petita reflexió amb propostes de millora de cara a un proper treball en grup.
- El mestre pren nota de la planificació del còmic de cada grup i del resultat final.
Valoració:
És una activitat que es valora molt positivament, ja que les activitats que s’hi realitzen, el treball en grup, l’elaboració a l’aula d’informàtica i, sobre tot, la finalitat que té l’activitat, fa que sigui molt atractiva.
El còmic un cop finalitzat s’imprimirà i cada alumne de cinquè li donarà al seu fillol (alumne de P-5).
El còmic un cop finalitzat s’imprimirà i cada alumne de cinquè li donarà al seu fillol (alumne de P-5).
Conceptes clau: còmic