Centre educatiu: Bisbat d’Ègara
Coordinadora: Marta Fàbregas
Curs acadèmic: 2017-18
Nivell: Infantil / P3
Àmbit d’implicació: Cicle
Objectiu:
Facilitar l’adquisició de la pinça i la lectoescriptura així com també la coordinació oculo-manual
Capacitat:
Progressar en el coneixement i el domini del seu cos, en el moviment, i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats |
Descripció:
A partir d’una xerrada de formació sobre grafomotricitat, ens adonem que a l’etapa d’infantil és molt important un bon treball de la motricitat fina per facilitar l’adquisició de la pinça i la lectoesciptura.
A part d’aquests espais, diàriament i amb les nostres rutines, col·laborem en el desenvolupament de la motricitat fina des de:
*Cordar i descordar els botons de la bata
*Posar i treure la bata i la jaqueta
*Penjar la jaqueta
*Obrir i tancar la carmanyola de l’esmorzar
*Agafar els noms dels companys a l’hora de passar llista
*Cordar-se les sabates
Metodologia i recursos utilitzats: La metodologia es basa en dividir el grup classe fent quatre propostes diferents. Es compta amb el suport de dues mestres i les activitats es realitzen a la mateixa aula o en un altre espai.
Els material utilitzats :
*pinces de roba
*pius
*enganxar gomets de forma lliure
*estripar paper
*plastilina
*punxar
*classificar llegums
*enfilar
*agafar boletes amb pinces...
Avaluació: Avaluarem a través de l’observació.
Valoració i /o conclusions: La valoració és molt positiva, ja que és una manera divertida i diferent de treballar la motricitat fina i fomentar que els infants siguin més autònoms, tinguin més confiança en ells mateixos i millori així, la seva autoestima.
Accés al Bloc de P3
Conceptes claus: motricitat fina