Coordinadora: Raquel Rangel Tècniques del PEE de Terrassa: Nathalie Emond i Margarita Garrigó Curs acadèmic: 2017-18 Nivell: Cicle Mitjà Àmbit d'implicació: Activitats extraescolar de foment de l’èxit educatiu dels PEE de Terrassa Competènca: Competència lingüística, lectora Àrees: llengua catalana i castellana |
Objectius:
Fomentar actituds positives envers la lectura, millorar l’hàbit lector, i enfortir la comprensió lectora dels infants.
Descripció:
És un programa liderat per la Fundació Jaume Bofill arreu de Catalunya amb l’objectiu de millorar el gust per la lectura, l’hàbit lector i la comprensió lectora dels infants.
A Terrassa forma part de les activitats organitzades pels Plans Educatius d’entorn. Hi ha 13 punts LECXIT entre escoles i biblioteques amb voluntariat dels instituts i voluntariat adult. L’Abat Marcet és un d’aquests punts LECXIT i rep voluntaris de Cicles Formatius de l’institut Montserrat Roig.
Metodologia i recursos utilitzats:
Lectura 1x1. Es formen parelles de lectura que es mantenen durant els mesos que dura el programa (de novembre a abril). Ca da setmana es troben per llegir durant 1 hora. El voluntariat s’acosta a l’alumnat amb propostes de lectura i animació lectora que respectin el nivell de l’alumnat i les seves preferències lectores.
Les sessions es desenvolupen a la biblioteca de l’escola i els llibres que s’utilitzen són de format i tipologies el més variat possible.
Avaluació:
Fomentar actituds positives envers la lectura, millorar l’hàbit lector, i enfortir la comprensió lectora dels infants.
Descripció:
És un programa liderat per la Fundació Jaume Bofill arreu de Catalunya amb l’objectiu de millorar el gust per la lectura, l’hàbit lector i la comprensió lectora dels infants.
A Terrassa forma part de les activitats organitzades pels Plans Educatius d’entorn. Hi ha 13 punts LECXIT entre escoles i biblioteques amb voluntariat dels instituts i voluntariat adult. L’Abat Marcet és un d’aquests punts LECXIT i rep voluntaris de Cicles Formatius de l’institut Montserrat Roig.
Metodologia i recursos utilitzats:
Lectura 1x1. Es formen parelles de lectura que es mantenen durant els mesos que dura el programa (de novembre a abril). Ca da setmana es troben per llegir durant 1 hora. El voluntariat s’acosta a l’alumnat amb propostes de lectura i animació lectora que respectin el nivell de l’alumnat i les seves preferències lectores.
Les sessions es desenvolupen a la biblioteca de l’escola i els llibres que s’utilitzen són de format i tipologies el més variat possible.
Avaluació:
Per veure els resultats i treure propostes de millora s es fan enquestes quantitatives i qualitatives per a tots els implicats en el projecte: famílies, alumnat, voluntariat, direccions dels centres, professorat referent i tutors.
Valoració:
El centre està molt content del programa. millora la competència lectora dels i les alumnes i crea vincles entre l’escola i l’institut.
El centre està molt content del programa. millora la competència lectora dels i les alumnes i crea vincles entre l’escola i l’institut.
Conceptes clau: Gust per la lectura, LECXIT