Durant el curs 2015 / 2016 l’escola Torredemer va entrar
a formar part del Grup Experimental de plurilingïsme, GEP.
Curs acadèmic: 2015-2016 Nivell: Infantil i Primària Àmbit d'implicació: Centre Competències: Comunicativa Lingüística i Audiovisual, Artística i Cultural, Tractament de la Informació i competència digital, Matemàtica, Aprendre a aprendre, Autonomia i Iniciativa personal, Coneixement i Interacció amb el món físic, Social i Ciutadana |
Per a veure més informació els projectes realitzats pels alumnes, es poden consultar, fent clic als enllaços de continuació:
Projecte 1
Projecte 2
Projecte 3
Projecte 1
Projecte 2
Projecte 3
Àrees: Llengua anglesa
Objectius: Potenciar el plurilingüisme per a obtenir una millor comunicació entre les persones i a nivell global, tot aprofitant les llengües que tenim a les escoles i les que es puguin incorporar de nou, incloent-les dins dels aprenentatges de tot tipus.
Metodologia i recursos utilitzats: S'utilitzen projectes a partir de la negociació i aprenentatges basats en problemes.
L’experiència es concreta en un termini de dos anys a
l’escola i inclou:
- Formació per l’Equip Directiu i per les mestres que hi intervenen directament en el desenvolupament de les activitats amb alumnat
- Elaboració del projecte d’escola per part de l’Equip Directiu i elaboració de projectes per part de les mestres per aplicar amb l’alumnat.
- Supervisió i correcció de la documentació per part dels formadors.
- Aplicació dels projectes, avaluació de seguiment per part d’inspecció i memòria final.
- Compromís de donar difusió a través dels canals que l’escola té al seu abast: famílies, pàgina web, blogs, publicacions del municipi i altres.
- Compromís de transferència a la resta del Claustre i en especial amb les tutories dels grups on s’apliquen ells projectes.
- Compromís de continuïtat de la metodologia de treball desenvolupada i del tractament de les llengües.
- AICLE: science
- English com a vehicle de comunicació: etwinning
- English a altres àrees: música, physical education a primària, mediateca in english i science a educació infantil.
- Projectes a partir de la negociació
- Aprenentatge basat en problemes (ABP, PBL en anglès).
- El conte i el treball dels sentits a P3
- PE a cicle inicial
- Projecte sobre les POPS i projecte sobre espècies invasives a 5è.
- L'òpera (Florence Foster Jenkins) i com preparar un musical a 6è.
- Etwinning a CM amb Eslovènia, Grècia i Turquia. Utilitzant l'anglès com a llengua comunicació dins d'un espai virtual compartit a partir de vídeos i videoconferències. S'intercanvien presentacions de les persones, dels centres, entorns, aspectes culturals, costums i cançons.
Valoració: És una activitat molt enriquidora pels alumnes i permet treballar la llengua anglesa de manera diferent i dinàmica. A més a més, s'ha potenciat la comunicació en anglès així com també la creativitat i el treball cooperatiu. Un altre aspecte positiu és que han intercanviat experiències, costums i tradicions amb gent d'arreu d'europa i per tant, han conegut altres maneres de fer i de treballar.
Conceptes clau: Llengua anglesa, cultures, tradicions.