Arrel
d’una sortida a una Granja que vam anar a visitar, vam decidir que entre tots
escriuríem un text (un article) per
publicar-lo a la web de l'escola.
Curs acadèmic: 2016-2017 Nivell: Primària Àmbit d'implicació: Cicle Competències: Competència comunicativa, Competència d’aprendre a aprendre i competència d’autonomia i iniciativa personal |
Àrees: És aplicable a qualsevol àrea
Objectius:
- Conèixer diferents gèneres textuals
- Conèixer les estratègies necessàries que intervenen en el procés d’escriptura.
- Fomentar la participació de l’alumnat en una activitat col.lectiva
Es tracta d'un text que s'ha creat a partir de les idees i les aportacions dels alumnes, acompanyats per la seva tutora, que ha guiat el procés d'escriptura del text amb preguntes o reconduint les aportacions.
Les metodologies que es va utilitzar per fer aquesta activitat van ser les següents:
- Planificació: escriptura col·lectiva d'idees per tal de poder escriure el text i no deixar-nos res; preparació de tot allò que volem escriure, a partir de les preguntes clau que emprem habitualment: què, quan, qui, com, on? i de la llista de paraules de tot el que volem que surti a la nota, de tot el que recordem d'aquella experiència.
- Textualització: Escriptura del text; redacció ordenada de totes les idees. A mesura que anem escrivint cada frase, anem revisant que quedi ben escrita, que s'entengui bé, que no ens deixem res... Anem rellegint i millorant el text. La mestra escriu el text i va demanant als alumnes col·laboració per escriure-la.
- Revisió: Revisar allò que hem escrit per comprovar que està ben escrit, veure si es pot millorar, si hi ha alguna part que no s'entén, si està ben explicat, revisar que no ens hem deixat res... Quan hem acabat la nota la rellegim tota per comprovar que no ens hem deixat res, per veure si està tot ben escrit i per veure si els receptors de la nota, els pares, entendran bé el text.
- Edició i difusió: el text, acompanyat de fotos de la sortida, es penjarà a la web de l'escola una vegada la mestra l'hagi passat a l'ordinador (no podem publicar el text tal i com ha quedat després de corregir, afegir, modificar ...).
Valoració: És molt fàcil per als alumnes adonar-se dels canvis que es van fent durant el procés d'escriptura de textos col·lectius, ja que queden plasmats.
La constant revisió del text
enriqueix l'activitat.
És molt important recordar i aplicar els processos d'escriptura de textos col·lectius per anar adquirint-los i arribar a aplicar-los en els textos de creació pròpia: pensar, escriure, revisar.
Aquest tipus d'activitat permet que els nens es concentrin en el que volen dir i com ho volen escriure, ja que la mestra és qui escriu i això suposa que ells no han de fer l'esforç de codificar.
Ha estat una activitat molt enriquidora i motivadora per a la majoria dels alumnes. Saber l'objectiu de l'activitat ha motivat aquesta participació.
És molt important recordar i aplicar els processos d'escriptura de textos col·lectius per anar adquirint-los i arribar a aplicar-los en els textos de creació pròpia: pensar, escriure, revisar.
Aquest tipus d'activitat permet que els nens es concentrin en el que volen dir i com ho volen escriure, ja que la mestra és qui escriu i això suposa que ells no han de fer l'esforç de codificar.
Ha estat una activitat molt enriquidora i motivadora per a la majoria dels alumnes. Saber l'objectiu de l'activitat ha motivat aquesta participació.