
Coordinador: Pedro Arranz
Curs acadèmic: 2016-17 i 2017-18
Nivell: Educació Infantil i Primària
Àmbit d'implicació: Centre
Competències: Tractament de la Informació i competència digital, Matemàtica, Autonomia i Iniciativa personal.
Àrees: Matemàtiques |
Objectius:
- Treballar
a partir del plantejament de reptes.
- Introduir
els alumnes al món de la tecnologia.
- Treballar
la creativitat, imaginació i resolució de problemes.
- Potenciar
el treball en grup i la cooperació entre l’alumnat.
Metodologia i recursos utilitzats:
Els alumnes de CS treballen durant 10 sessions amb un programa informàtic anomenat Scratch. Al principi de la sessió se’ls planteja reptes que han d’intentar solucionar amb imaginació, coneixement matemàtic i bon sentit de l’orientació. Treballen per tallers en grups i intenten posar solució als reptes amb la col·laboració i participació de tots els membres del grup. Se’ls introdueix al món de la tecnologia d’una manera experimental.
Però aquest projecte no només es desenvolupa a CS sinó que s'estèn a tot el centre:
|
Programació
|
Valoració:
Aquesta experiència és positiva i enriquidora. És una
forma innovadora de treballar la tecnologia i involucrar a l’alumnat en la resolució
de problemes cooperant en equip. La idea de que els alumnes vegin una
continuïtat en aquesta activitat és positiva ja que l’alumnat li veu un sentit
a l’aprenentatge i es creen aprenentatges significatius.
Conceptes clau: Robòtica, matemàtiques, tecnologia.