
Coordinadora: Ester Pérez
Curs acadèmic: 2016-17
Nivell: 1r-6è
Àmbit d'implicació: centre
Competències: Matemàtica, Autonomia i Iniciativa personal.
Àrees: Matemàtiques
Objectius:
|
|
Metodologia i recursos utilitzats:
Es treballa la matèria i es posa en pràctica de manera experimental amb
materials relacionats amb la geometria. Es treballa per racons amb grups petits
cada 15 dies per proporcionar un aprenentatge personalitzat. Aquesta activitat la realitzen alumnes des de Cicle Inicial fins a Cicle Superior, és una activitat continuada durant tota la primària.
Es fan servir llibres i jocs que permeten combinar peces entre sí per
formar figures i cossos geomètrics (tangrams, jocs de construcció, etc).
A les parets de la classe hi ha il·lustracions que serveixen com a referent
pels alumnes i com a suport pel docent.
S’associen els continguts del currículum amb un treball més manual i
experimental.
Valoració:
Treballar de forma manual i experimental contribueix a un increment de la
motivació dels alumnes i a la creació d’aprenentatges significatius. Fomenta que
l’alumnat s’involucri més en l’activitat i en l’assignatura. Amb la geometria és molt útil poder veure i manipular els materials per a una millor comprensió dels continguts. És una pràctica
positiva, útil i enriquidora pels nens i nenes.
Conceptes clau: Geometria, treball experimental, matemàtiques