
Coordinadores: Elisabeth Eixarch i Anna Roca
Curs acadèmic: 2015-16 Nivell: 3r i 6è de Primària / 2n d'ESO Àmbit d'implicació: Projecte de centre i zona Competències: Comunicativa Lingüística, Artística, Tractament de la Informació, Autonomia i Iniciativa personal Àrees: Anglès |
Objectius:
- Fomentar l'ús de la llengua anglesa
- Treball conjunt entre els alumnes i mestres de diferents etapes (escola-institut)
- Valorar l'esforç personal i el treball cooperatiu.
- Potenciar l'autonomia i el protagonisme de l'alumnat en una activitat del centre
Els alumnes de 2n de l'Institut Les Aimerigues preparen una activitat d'anglès pels nens i nenes de 3r i 6è de Primària de l'Escola Ponent. L'activitat corresponent consisteix en crear un entorn d'aprenentatge on els nens i nenes siguin els protagonistes, i a través del treball conjunt, portin a terme el que han preparat: construir un paracaigudes.
Els alumnes de l'Institut es reparteixen per les diferents aules, en grups de 4 o 5, i es van encarregant d'explicar conceptes en anglès per després poder treballar uns exercisis.
Les activitats s'adapten a les diferents edats a les que van dirigides, i els ajuden en tot moment.
Primer fan una breu explicació en anglès, seguidament els mostren els exercicis ajudant-los si cal, i per finalitzar l'activitat, fant un taller.
És així com a través d'aquesta activitat van creant un lligam entre els més petits i els més grans.
Valoració:
L'activitat és molt positiva pels dos centres implicats, es a dir, l'Escola i l'Institut.
En un primer moment, pels alumnes de l'Institut, tornar a l'escola els porta molts bons records, i per altra banda, el alumnes de l'escola Ponent, el fet de veure i conèixer els més grans, els hi crea una sensació d'admiració i ambició, perquè d'aquí uns anys seran ells els que aniran a fer una visita a l'Escola que havien estat de més petits.
La relació és bona i afectiva però també eficaç, ja que els més grans s'han de preparar unes activitats per portar-les a terme en nens i nenes, això crea un alt grau de responsabilitat i d'autonomia de l'alumne. Seguidament, es crea un vincle entre ells, ja que els més grans ajuden als més petits en tot moment.
Potenciar l'anglès en els mes petits i realitzar una classe on els alumnes més grans parlin tota l'hora en aquests idioma fa que entre tots aprenguin una llengua nova i de forma diferent.
Conceptes clau: anglès, interacció de centres, autonomia, treball cooperatiu.