
la col·laboració de famílies enteses i voluntàries, hem pogut anar fent-ne tots els cursos. Ara ja tenim formació suficient per a ser autònomes en el seu manteniment.
Aquesta experiència es va presentar a la Jornada d'intercanvi de la Xarxa d'Escoles per la Sostenibilitat de Terrassa (6 de juny 2014).

Curs acadèmic: 2013-14
Nivell: Educació Infantil
Àmbit d'implicació: Centre
Capacitat: Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
- Plantar i/o sembrar diferents llavors i planter.
- Tenir-ne cura.
- Observar-ne el creixement i les transformacions que pateixen.
- Tastar tot allò que hem conreat.
- Donar la possibilitat als infants de descobrir que d’una llavor en surt una planta que podran menjar.
Preparar el terreny, deixant que terregin lliurament en un primer moment.
Entre tots, plantar les llavors i el planter (més abundant aquest darrer, doncs s’observa el creixement de manera més immediata i és més adequat per a les edats de l’alumnat amb el que comptem).
Cura i observació del creixement.
Recol·lecta i tastet dels fruits i hortalisses -De l'hort a la boca-.
Valoració:
Hi ha una persona de l’equip responsable del manteniment i seguiment, amb la col·laboració de les famílies que s’ofereixin i la resta de l’equip educatiu. Cal que existeixi aquest càrrec per no descuidar-lo, cal fer-ne un seguiment constant.
Cal adequar molt els productes al calendari del pagès. No voler collir tomàquets a l’hivern, o productes fora de temporada. Amb això t’assegures bastant l’èxit de la collita.
Segons el temps meteorològic la collita se’n ressentirà, però l’alumnat potser no ho entendrà,sobretot a l’escola bressol. Les llavors tarden en créixer, per això apostem per fer major part de planter (observació des del primer dia) i poca quantitat de llavor (doncs la noció del temps en aquestes edats és encara mancada d’abstracció).
Cal anar a l’hort en grups reduïts, doncs el que més agrada als infants és terrejar i potser acaben sepultant algun enciam...
L’activitat “de l’Hort a la boca” és tot un èxit. Els infants mengen o tasten enciam, escarola, faves, pèsols,... Productes que a casa seva el seu pare i mare diuen que mai han volgut tastar.
Quan ells i elles els cullen, se’ls mengen!
Cal adequar molt els productes al calendari del pagès. No voler collir tomàquets a l’hivern, o productes fora de temporada. Amb això t’assegures bastant l’èxit de la collita.
Segons el temps meteorològic la collita se’n ressentirà, però l’alumnat potser no ho entendrà,sobretot a l’escola bressol. Les llavors tarden en créixer, per això apostem per fer major part de planter (observació des del primer dia) i poca quantitat de llavor (doncs la noció del temps en aquestes edats és encara mancada d’abstracció).
Cal anar a l’hort en grups reduïts, doncs el que més agrada als infants és terrejar i potser acaben sepultant algun enciam...
L’activitat “de l’Hort a la boca” és tot un èxit. Els infants mengen o tasten enciam, escarola, faves, pèsols,... Productes que a casa seva el seu pare i mare diuen que mai han volgut tastar.
Quan ells i elles els cullen, se’ls mengen!
Conceptes clau:
Hort
Per a més informació, fent clic aquí.Hort