A l'escola Ponent propicien que els infants juguin en un entorn d'igualtat i respecte i és per aquest motiu que van iniciar un seguit d'actuacions:
1. Plantejar alternatives de joc i espais: cordes, raquetes, baldufes, xarranca...
2. Establir torns per accedir en aquests espais.
3. Treballar des de les classes els diferents jocs i espais.
4. Convidar a les famílies en l'adequació dels jocs pintats.
| ![]() ![]() |
Coordinadores: Anna Roca, Pilar Carerizo Curs acadèmic: 2012-13, 2013-14, 2014-15 Nivell: Tot el centre Àmbit d'implicació: Centre Competències: Comunicativa Lingüística i Audiovisual, Aprendre a aprendre, Autonomia i Iniciativa personal |
- Aconseguir que tots els alumnes s'integrin al pati.
- Disminuir els conflictes a l'hora del pati.
- Dinamitzar els diferents jocs.
- Ampliar els llocs a ocupar durant l'estona d'esbarjo.
- Proporcionar una gran diversitat de jocs.
Antecedents: El pati estava ocupat majoritàriament pels nens que volien jugar a futbol, deixant espais molt reduïts per la resta.
Per aquest motiu, es van fer diferents propostes. La primera, fa dos cursos, va ser la creació d'un Twister, un tres en ratlla i una xarranca, que van construir un dissabte alguns pares d'alumnes. Al següent any, es va ampliar l'oferta proporcionant diferents jocs lúdics pels més petits, com per exemple, baldufes, guixos, cordes, raquetes, xanques... I aquest any han augmentat el nombre d'espai a ocupar durant l'estona d'esbarjo per tal d'arribar a un major nombre d'interessos i no massificar el pati.
En el Blog Projecte pati podreu veure la realització del projecte, jocs pintats que es van realitzar etc....
Valoració:
Des del centre, es fa una valoració positiva ja que, per una banda, l'ocupació de l'espai i les propostes de joc són més equitatives, diverses i coeducatives i, per altra banda, s'han reduït considerablement el nombre de conflictes.
Conceptes clau:
- Coeducació.
- Projecte de pati.
- Projecte de centre.
- Integració.
- Participació i col·laboració.