Els alumnes d'educació infantil després de treballar les figures geomètiques fan en grup un Power Point i van a explicar-ho als alumnes
de 4t de Primària. Finalment aquests els hi expliquen que hi ha
altres figures a part de les que ells han descobert, com per exemple el
con, i realitzen una activitat (un barret) perquè el descobreixin.
|
Centre educatiu: Escola Abat Marcet
Coordinadores: Montserrat Caldés, Montse Masot, Núria Vilana i Susana González
Curs acadèmic: 2011-2012
Nivell: P5 i 4t de Primària
Àmbit d’implicació: PAC
Competència: Competència comunicativa lingüística, competència matemàtica i competència de coneixement del medi.
Àrea: Descoberta de l'entorn |
Objectius:
- Reconèixer i identificar les figures geomètriques
- Motivar la iniciativa i la curiositat
- Fomentar l'expressió oral a través de l'intercanvi entre l'alumnat de diferents nivells
GEOMETRIA I ENTORN:
- S'envia una carta a les famílies demanat-los-hi material de rebuig que tingui diferents formes geomètriques com ara esfera, cub, cilindre i/o prisma.
- Els alumnes de P5 quan ja tenen suficient material, es divideixen en grups i classifquen les figures segons similituds que hi puguin trobar i s'expliquen els motius d'aquestes agrupacions.
- Un cop classificats, per curiositat i interès propi dels alumnes, les mestres posen nom a les agrupacions.
- Els alumnes passegen per l'escola identificant les figures geomètriques dels diferents objectes que hi troben.
- Estampen les cares de les figures geomètriques fent un mural i d'aquesta manera arriben a descobrir d'on surten les figures planes.
GEOMETRIA I ART:
- Fan un quadre on s'hi vegin dues figures geomètriques planes, després de la visualització d'altres obres d'art similars.
- Fan un dau amb pasta blanca.
Un cop finalitzats els dos projectes, es fa un Power Point i els alumnes de P5 van a explicar el que han fet amb l'ajuda d'aquest suport, als alumnes de 4t de Primària. Per fer això cada 3 o 4 alumnes s'encarreguen d'un dels trossos del Power.
Finalment hi ha una retorn per part dels alumnes de 4t que els hi expliquen que hi ha altres figures a part de les que ells han descobert, com per exemple el con, i realitzen una activitat perquè el descobreixin, en aquest cas van fer un barret.
Metodologia i recursos utilitzats:
Per realitzar aquest projecte es divideix el grup classe per tal de treballar en petit grup i poder investigar i raonar respostes, tot i que també hi ha moments en els quals ha estat possible realitzar l'activitat amb tot el grup junt.
Els recursos utilitzats a banda del material de rebuig aportat per l'alumnat a través de les famílies, ha estat pintura, pasta blanca, paper per murals i capses de cartró.
Per realitzar aquest projecte es divideix el grup classe per tal de treballar en petit grup i poder investigar i raonar respostes, tot i que també hi ha moments en els quals ha estat possible realitzar l'activitat amb tot el grup junt.
Els recursos utilitzats a banda del material de rebuig aportat per l'alumnat a través de les famílies, ha estat pintura, pasta blanca, paper per murals i capses de cartró.
En aquest enllaç tindreu accés a la programació de l'activitat i en altre al model de carta a les famílies.
Valoració:
Totes les mestres tant de P5 com de 4t i l'equip directiu, valoren molt positivament l'activitat ja que ha generat una actitud de motivació, curiositat i interès per part dels alumnes que consideren molt bona. Al mateix temps que es treballa la geometria de forma vivencial.
Conceptes claus:
- Geometria
- Art
- Entorn
- Investigació
Per més informació, podeu visitar el bloc del centre fent clic aquí.