Durant tot el curs els alumnes de cicle superior de l'ESC Josep Ventalló han treballat els diferents balls de bastons, dins de la programació d'educació musical. Al llarg de les diferents sessions d'aprenentatge de la dansa, es van introduint els diferents aspectes combinant teoria i pràctica. |
Centre educatiu: Escola Josep Ventalló
Coordinadora: Núria Rué i Cardús
Curs acadèmic: 2010-11
Nivell: Cicle superior
Àmbit d'implicació: Cicle
Competències: Competència d'autonomia i iniciativa personal, competència artística, competència d'aprendre a aprendre.
Àrea: Educació física i educació musical.
|
Projecte premiat en la convocatòria de projectes educatius que organitza el Patronat Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa corresponent al curs 2010-11.
Objectius:
- Acostar als alumnes al coneixement de les nostres tradicions: el ball de bastons.
- Potenciar el treball cooperatiu. Tots formem part d’un projecte: tothom és necessari i tothom pot aprendre els diferents balls.
- Potenciar actituds com són: l’esforç i el treball com a eines bàsiques per aconseguir objectius concrets.
- Treballar alguns aspectes del currículum musical d’una manera lúdica i divertida: frasseig musical, blocs de moviments, anàlisi de partitures, cançons....
- Aprendre a respectar els diferents ritmes de treball i aprenentatge.
Ball de bastons.
- 2 bastons de fusta per cada ballador/a.
- Colles de 8 balladors/es.
- Anàlisi de la música (escoltar la música i seguir-ne la pulsació).
- Practicar el moviment amb els bastons.
- Ballar la dansa per parts (sense bastons).
- Ballar la dansa sencera (sense bastons).
- Ballar la dansa amb bastons.
Els recursos utilitzats són els bastons, la música i un espai prou ampli on poder realitzar la pràctica.
Valoració:
Es tracta d'una experiència molt enriquidora i positiva per tothom que hi ha col·laborat.
Conceptes clau:
- Ball de bastons.
- Educació musical.
- Treball cooperatiu.