Objectius:
- Importància del treball cooperatiu, l’ús de les noves tecnologies, l’ús de la llengua anglesa en situacions quotidianes amb un perquè.
- Valorar l’aprenentatge de la llengua anglesa com a eina per comunicar-se, per treballar, per divertir-se, ... S’espera que els infants entenguin i reaccionin de forma verbal i no verbal davant del llenguatge (resposta oral voluntària). És molt important l’establiment d’actituds positives envers la llengua anglesa i de les pautes de treball necessàries per portar a terme les diferents activitats.
- Participar en converses de grup, pensar, expressar-se i comunicar-se oralment a l'hora d'exposar les seves idees
- Mostrar interès per les aportacions dels altres i respectar-los el torn de paraula
- Buscar i seleccionar informació sobre Londres i sobre l'ofici d'infermera amb els que farem la video conferència
- Gaudir d'una sessió de vídeo-conferència
- participar en el treball cooperatiu amb el grup per argumentar i consensuar
- Avaluar la tasca de cadascú i la dels altres
- Utilitzar els instruments TIC adequats (cercadors, processador de text, editor gràfic, eines del la web 2.0, vídeo i càmera digital)
S'ha elaborat un glogster (mural virtual) on hi trobareu els documents utilitzats, el vídeo de la vídeo-conferència...
L’activitat està pensada com a clausura del segon
trimestre per alumnes de Cicle Superior de Primària. Els alumnes treballaran en
grup i el.laboraran un guió per entrevistar una exalumna del centre escolar,
que actualment treballa en un hospital londinenc. Aprofitarem els desdoblaments
de llengua anglesa, la disponibilitat de portàtils i les noves tecnologies per
poder atendre les necessitats dels alumnes i treure el màxim partit de les 3
sessions preparatòries. La última sessió, la de la videoconferència per SKYPE,
es realitzarà en l’aula ordinària amb una WebCam i la Pissarra Digital
Interactiva.
També es va crear un espai col·laboratiu a Internet (google site) pel professorat que organitzava les diferents actuacions del projecte. Aquest espai recull totes les actuacions i materials. Es tracta d'un portafoli del professorat.
UNIT : WE ARE REPORTERS! SKYPE VIDEOCONFERENCE 2nd TERM 4 SESSIONS
|
|||
Main Objectives
|
Topics
|
Language
|
Evaluation Criteria
|
Prepare an
interview to realize a skype videoconference.
Realize
about the importance of English in life. To find a job, to communicate with
others, to have fun, ...
Work in
groups using technologies.
Work on
simple and basic structures. (Wh questions, short sentences, ...)
|
Wh questions
Describing people
Likes & Dislikes
Professions
|
What – When – Were – Why - How
He/She’s got ...
He/She’s wearing ...
He/She likes ...
He/She’s a ...
|
Create a good working ambiance.
Use of technologies .
Degree of implication.
Use of English.
|
SESSION
|
ACTIVITY
|
MATERIAL
|
1
|
English
Class: Presentation of the project.
Group
formation.
Assignment
of tasks in the groups.
Watch some
interviews on the PDI from Youtube.
|
PDI
|
2
|
English
Class: Work in groups with the tablet PCs.
Brain
Storming and realisation of a Mind Map.
|
4 Tablet
PCs
PDI
|
3
|
English
Class: Work in groups with the tablet PCs.
Script of
the Interview.
Act Out.
Simulation of the Interview.
|
4 Tablet
PCs
PDI
|
4
|
5th
Degree Class: Connection by SKYPE.
Start
videoconference.
Record the
videoconference.
|
PDI
DVD Cam
Web Cam
|
Valoració:
Es van realitzar
3 videoconferències de prova per detectar possibles problemes tècnics el dia de
l’entrevista. El dia D (27 de Març de 2012) vam arribar una estoneta abans per
connectar tots els dispositius (Web Cam, Micròfon, Grabadora de vídeo, detectar punts
forts i punts febles…)
Conceptes claus: (MIND
MAP) Mapa conceptual del que s’adjunten fotografies. Estructures lingüístiques
que ajuden als alumnes a formular les preguntes i a realitzar el guió per a l’entrevista, de les quals també s’adjunten fotografies.
Conceptes clau:
Per a més informació, es pot consultar aquesta web fent clic aquí. Hi trobareu també altres activitats d'anglès: karaoke ...