Centres educatius: Institut Mont Perdut i Escoles Mare de Déu de Montserrat, Salvador Vinyals i Galí, Les Arenes, Roser Capdevila
Coordinadors/es: Xavier Cabré, Aïna Burillo, Susanna Acosta, Rosa Mellado, Mercè Cortiella
Curs acadèmic: 2011-2012
Nivell: 6è de Primària i 1r d'ESO
Àmbit d’implicació: centre i zona
Competència: competència d'aprendre a aprendre, competència comunicativa lingüística i audiovisual i competència digital.
Àrea: Tutoria.
|
|
Objectius:
- Relacionar els alumnes de Primària amb els de Secundària
- Treballar els exponents lingüístics
- Afavorir la integració dels alumnes de sisè a l'institut.
- Responsabilitzar als alumnes de l'Institut envers els nous companys que tindran el curs vinent
- Utilitzar una eina tecnològica amb l'alumnat com a mitjà de comunicació.
Descripció:
Primer, els alumnes de sisè de primària pensen dubtes sobre la seva incorporació a l'Institut i preparen preguntes de les quals en vulguin una resposta, per preguntar-los-hi després als alumnes de secundària en una sessió via Skype.
En aquesta sessió, els alumnes de l'institut Mont Perdut donaran resposta a tots aquests dubtes, i a més a més, quedaran per un altre dia, on seran els alumnes de secundària qui preguntaran als de primària què els hi ha semblat la visita i els tallers que han realitzat a l'institut.
És una activitat que s'ha dissenyat en marc del seminari de coordinació de Primària-Secundària i forma part de les diverses activitats que es programen per preparar el pas de primària a secundària de l'alumnat.
Preguntes realitzades pels alumnes de l'Institut als de Primària sobre què els hi ha semblat la visita a l'Institut i els tallers:
Metodologia i recursos utilitzats:
Preguntes realitzades pels alumnes de l'Institut als de Primària sobre què els hi ha semblat la visita a l'Institut i els tallers:
- Que creieu de la normativa de l'institut?
- Penseu que el canvi a primària a secundària és un canvi molt gran?
- Què us va sembla l'institut per dins i per fora?
- Què us van sembla els tallers dels divendres?
- Teniu ganes d'entrar a l'institut per fer nous amics?
- Creieu que serà molt fàcil el curs de primer d'ESO?
- Quina va ser la vostra sensació al veure l’institut?
- Us sembla bé l’horari del institut?
- Creieu que haurien de treure hores o posar més hores?
- Penseu que els professors del institut són més estrictes que els vostres?
- Crieu que serà més fàcil o més difícil, treballar amb portàtils?
- T’ha agradat la actitud dels professors?
- T’agrada la distribució de la classe?
- Què us semblen les normes que coneixeu?
- Desprès de veure l’institut, Quan vosaltres hi vingueu, tindreu més dubtes o vindreu més confiats?
- Us fa por que canviïn la forma d’explicar els apunts?
- Creus que la vostra actitud haurà de canviar molt quan hi vingueu?
- Tindreu ganes de conèixer més gent quant vingueu al institut?
- Us agrada la distribució dels grups colors?
- Penseu que hi falta alguna instal·lació en el institut?
- De tot el institut, quina és la part que més us agrada?
- Què en penseu del pati?
- Què preferiríeu, quedar-vos al col·legi o anar al institut?
- Creieu que serà dur l’institut?
Metodologia i recursos utilitzats:
Per a la realització d'aquestes sessions, ha estat necessària la supervisió de les preguntes, que s'han preparat en les corresponents sessions de tutoria de cada centre i evidentment, i més important, una bona connexió a internet, un ordinador amb càmera, altaveus, un micròfon i el programa Skype per poder-se comunicar.
Valoració:
El professorat implicat, i des del seminari s'ha valorat molt positivament l'activitat i molt interessant per l'alumnat.
Conceptes claus:
- Skype.
- Integració.
- Responsabilització.
- Coordinació.