dijous, 19 d’abril del 2012

Comunicant-se amb l'Skype. Institut Mont Perdut, escoles Mare de Déu de Montserrat, Salvador Vinyals i Galí, Les Arenes, Roser Capdevila


Els alumnes de sisè de primària de les escoles Mare de Déu de Montserrat, Salvador Vinyals i Galí, Les Arenes, Roser Capdevila pregunten els seus dubtes sobre la seva incorporació a l'Institut, les quals són respostes pels alumnes de secundària en una sessió Skype.
Després els alumnes de l'institut Mont Perdut preguntaran als de primària què els hi ha semblat la visita i els tallers fets a l'institut.




Centres educatius: Institut Mont Perdut i Escoles Mare de Déu de Montserrat, Salvador Vinyals i Galí, Les Arenes, Roser Capdevila
Coordinadors/es: Xavier Cabré, Aïna Burillo, Susanna Acosta, Rosa Mellado, Mercè Cortiella
Curs acadèmic: 2011-2012
Nivell: 6è de Primària i 1r d'ESO
Àmbit d’implicació: centre i zona
Competència: competència d'aprendre a aprendre, competència comunicativa lingüística i audiovisual i competència digital.
Àrea: Tutoria.
 






Objectius: 

  • Relacionar els alumnes de Primària amb els de Secundària
  • Treballar els exponents lingüístics
  • Afavorir la integració dels alumnes de sisè a l'institut.
  • Responsabilitzar als alumnes de l'Institut envers els nous companys que tindran el curs vinent
  • Utilitzar una eina tecnològica amb l'alumnat com a mitjà de comunicació.


Descripció:
Primer, els alumnes de sisè de primària pensen dubtes sobre la seva incorporació a l'Institut i preparen preguntes de les quals en vulguin una resposta, per preguntar-los-hi després als alumnes de secundària en una sessió via Skype.
En aquesta sessió, els alumnes de l'institut Mont Perdut donaran resposta a tots aquests dubtes, i a més a més, quedaran per un altre dia, on seran els alumnes de secundària qui preguntaran als de primària què els hi ha semblat la visita i els tallers que han realitzat a l'institut.
És una activitat que s'ha dissenyat en marc del seminari de coordinació de Primària-Secundària i forma part de les diverses activitats que es programen per preparar el pas de primària a secundària de l'alumnat.
Preguntes realitzades pels alumnes de l'Institut als de Primària sobre què els hi ha semblat la visita a l'Institut i els tallers:

  • Que creieu de la normativa de l'institut?
  • Penseu que el canvi a primària a secundària és un canvi molt gran?
  • Què us va sembla l'institut per dins i per fora?
  • Què us van sembla els tallers dels divendres?
  • Teniu ganes d'entrar a l'institut per fer nous amics?
  • Creieu que serà molt fàcil el curs de primer d'ESO?
  • Quina va ser la vostra sensació al veure l’institut?
  • Us sembla bé l’horari del institut?
  • Creieu que haurien de treure hores o posar més hores?
  • Penseu que els professors del institut són més estrictes que els vostres?
  • Crieu que serà més fàcil o més difícil, treballar amb portàtils?
  •  T’ha agradat la actitud dels professors?
  •  T’agrada la distribució de la classe?
  •  Què us semblen les normes que coneixeu?
  • Desprès de veure l’institut, Quan vosaltres hi vingueu, tindreu més dubtes o vindreu més confiats?
  • Us fa por que canviïn la forma d’explicar els apunts?
  • Creus que la vostra actitud haurà de canviar molt quan hi vingueu?
  • Tindreu ganes de conèixer més gent quant vingueu al institut?
  • Us agrada la distribució dels grups colors?
  • Penseu que hi falta alguna instal·lació en el institut?
  • De tot el institut, quina és la part que més us agrada?
  • Què en penseu del pati?
  • Què preferiríeu, quedar-vos al col·legi o anar al institut?
  • Creieu que serà dur l’institut?


Metodologia i recursos utilitzats:
Per a la realització d'aquestes sessions, ha estat necessària la supervisió de les preguntes, que s'han preparat en les corresponents sessions de tutoria de cada centre i evidentment, i més important, una bona connexió a internet, un ordinador amb càmera, altaveus, un micròfon i el programa Skype per poder-se comunicar.

Valoració:
El professorat implicat, i des del seminari s'ha valorat molt positivament l'activitat i molt interessant per l'alumnat.

Conceptes claus: 
  • Skype.
  • Integració.
  • Responsabilització.
  • Coordinació.

Per més informació, podeu visitar les webs dels centres:
  • Institut Mont Perdut: clica aquí.
  • Escola Mare de Déu de Montserrat: clica aquí.
  • Escola Salvador Vinyals i Galí: clica aquí.
  • Escola Roser Capdevila: clica aquí.
  • Escola Les Arenes: clica aquí.
Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.