Centre educatiu: Institut Viladecavalls
Coordinadora: Carme Chaler
Curs
acadèmic: 2011-2012, 2012-13, 2013-14, 2014-15
Nivell: ESO - Batxillerat
Àmbit
d’implicació: PELE - PAC Àrees: Llengua anglesa. Competència: Aprendre a aprendre, Comunicativa lingüística i audiovisual, Autonomia i iniciativa personal, Tractament de la informació, Digital, Expressió artística i competència d'expressió corporal. Objectius:
|
Curs 2014-15
Curs 2011-12
|
Descripció:
L'“English Day” neix dins de l’aplicació del PAC, amb l’objectiu d’oferir activitats per potenciar lús de la llengua anglesa. L’activitat s’ha coordinat des del departament de llengües estrangeres, començant per delimitar la temàtica de cada nivell, decidir les activitats, elaborar els materials didàctics i contactar amb els col.laboradors externs (tallers, xerrades, etc).
Un cop decidit
i coordinat per celebrar-ho el 20 de gener, es comunica a tot l’alumnat i
professorat implicats.- Alumnat: ESO i 1r Batxillerat.
- Professorat coordinador: professores d’anglès.
- Professorat implicat: tot el professorat del centre.
- Recerca sobre fets generals del país (a casa i a l’escola).
- Elaboració de pòsters/presentacions amb aquella informació (treball cooperatiu).
- Activitat relacionada amb algun aspecte cultural destacat del país.
- Taller relacionat amb el país treballat.
- Concurs de postres típiques (vídeo fet a casa, tast de receptes, visualització de vídeos i votacions a l’escola).
- Cada professora del nivell ha avaluat el treball dels seus alumnes recollint el material elaborat quan era possible i amb la informació obtinguda de la resta del professorat.
- Enquesta de valoració de l’activitat per a l’alumnat.
- Enquesta de valoració de l’activitat per al professorat.
Metodologia i recursos utilitzats:
Des del departament
d’idiomes, s’han creat i coordinat les activitats que es fan a cada nivell així
com els fulls d’instruccions per a cada professor implicat, donat que no es va
modificar el marc horari i que tot el professorat del centre hi va participar.
Valoració:
Com a
punts forts, la col·laboració de tot l’institut i implicació de l’alumnat. Els participants creuen que va ser una jornada didàctica i lúdica que va servir per fer una aproximació al
vessant geogràfic i cultural de la llengua anglesa.
El 98% de
l’alumnat i del professorat celebraria un English Day cada any, segons
l’enquesta de valoració.
Algunes àrees
van mostrar el seu interès per elaborar
activitats de la seva matèria en anglès
de cara a altres edicions.
Conceptes
claus:
- Treball per projectes.
- Recerca i tractament de la informació (TIC).
- Comprensió i expressió oral.
- Treball col·laboratiu.
- Ambientació de centre.