Al Pau Vila i Dinarès i l'Escola Bressol Municipal La Ginesta els alumnes de P3 i maternal (2-3 anys) es barregen per fer junts la psicomotricitat. D'aquesta manera aprofiten els materials i les sales de les dos centres al mateix temps que els nens es relacionen i gaudixen de l'oportunitat de conèixer el nou possible centre. Una activitat que l'any passat va tindre molt bona acollida tant pels mestres com pels alumnes i que continua millorant-se cada any. |
Objectius:
- Fomentar la cohesió social.
- Potenciar les relacions amb les entitats educatives de la zona.
- Intercanviar sessions de psicomotricitat.
- Potenciar les relacions entre alumnat de diferents edats.
- Conèixer la possible futura escola.
- Potenciar l'autonomia.
- Interioritzar normes.
- Potenciar l'opinió dels alumnes.
Descripció:
Es fan sis sessions idèntiques ajuntant la meitat de la classe de P3 i meitat de maternal, ja que hi ha tres grups - classe de cada centre.
La sessió comença amb la presentació i explicació de normes bàsiques de respecte als companys i al material, per part de les mestres cap als nens i nenes de cada grup asseguts a terra.
La sessió no està dirigida amb la qual cosa el grup pot jugar lliurement i canviar d'espai, sempre i quan respectin les normes.
Per acabar la sessió, es recull el material entre tots i seguidament els nens seuen a terra per fer una valoració de l'activitat que han dut a terme, demanant-los com s'ho han passat i quina cosa els ha agradat més quina els ha agradat menys. Hi ha infants que només diuen “Si o No”, però d’altres que expliquen moltíssimes coses interessants que cal tenir en compte.
També es recull l'opinió i valoració de les mestres i les educadores participants a través d'una enquesta.
El curs passat va tenir una valoració de 5 sobre 5, i es van incloure diversos aspectes per a poder-la millorar.
Metodologia i recursos utilitzats:
Es realitza una reunió inicial entre la mestra de psicomotricitat de P3 i les educadores de les aules de maternal on es concreten aspectes de calendari i horaris, si hi ha alguna cosa important a destacar sobre algun dels grups que hi participaran, com repartir els infants i el nombre de sessions que es realitzaran, tenint en compte les programacions dels dos centres.
També es concreta una visita de les mestres de La Ginesta a la sala de psicomotricitat de l’Escola Pau Vila i a l'inrevés, per tal que les dues parts sapiguen prèviament amb quin espai i tipus de material es pot comptar.
Els recursos que s'utilitzen s'organitzen per racons de joc amb diferents espais: construccions amb blocs d’escuma, tobogan, màrfegues, balancí i piscina amb pilotes petites.
Valoració:
Un dels punts febles de l'activitat va ser la limitació del propi espai que no va permetre incloure-hi un racó amb roba. Altres punts a tenir en compte serien la poca varietat de material i la possibilitat d'incrementar el nombre de sessions i/o d'hores.
Pel que fa als punts forts, l'any passat l'activitat va tenir molt bona acollida tant pels mestres com pels alumnes i la mostra d'això és que es segueix realitzant i millorant.
Conceptes clau:
- Treball per racons.
- Psicomotricitat.
- Autonomia personal.
- Pla d'entorn.