A l'Escola Pia s'expliquen contes, com a activitat extraescolar, a la mediateca del centre. Els contes s'expliquen per una o més persones de la comunitat educativa (pares, avis, alumnes, mestres). Dura entre 20 i 35 minuts, de l'últim dimecres de cada mes. |
Centre educatiu: Escola Pia de Terrassa Coordinadora: Marta Michavila (des dels inicis fins al curs 2008- 2009 Àngels Cairó) Curs acadèmic: l'activitat es realitza mensualment des del curs 1995-1996 Nivell: Educació Infantil / Educació Primària / 1r Cicle d'ESO Àmbit d'Implicació: Projecte de mediateca de l’escola Competències: Competència comunicativa o lingüística i competència d’autonomia i iniciativa personal. | Conte a la mediateca de l'Escola Pia from Crp Terrassa on Vimeo. |
Es tracta d'una activitat extraescolar organitzada des de la pròpia mediateca del Centre.
Objectius:
- Recuperar el costum d’explicar contes als nostres alumnes, companys i persones vinculades amb l'escola.
- Tenir una actitud correcte per allò que se’ns està explicant com és estar en silenci i ser respectuós amb qui ens explica el conte i pel què ens explica.
- Dinamitzar la mediateca de l'escola.
- Obrir nous canals de comunicació distesos amb aquells qui ens expliquen els contes i els qui els escolten.
És una sessió a on s'explica un o més contes a càrrec d'una o més persones de la comunitat educativa del centre, poden ser: pares, avis, alumnes, mestres,... Acostuma a durar entre 20 i 35 minuts, es fa l'últim dimecres de cada mes sempre a partir d'un quart de sis de la tarda a la mateixa mediateca, en algunes ocasions s'ha realitzat al teatre o al l'exterior en un espai íntim i acollidor com és el pati de Sant Josep de Calassanç.
En aquestes sessions s'intenta crear un caliu agradable i còmode per la persona que ens explica el conte. El conductor de la sessió té absoluta llibertat alhora d'escollir la història i la manera com ens la presenta: cantant, llegint explicant, representant ...
Metodologia i recursos utilitzats:
Preparació prèvia. Des de la mediateca s'elabora el calendari dels rondallaires del curs. A cadascun d'ells se li presenta l'activitat i se li ofereix l'ajuda que pugui necessitar. Com per exemple proporcionar-li els contes, material per elaborar els decorats, dissenyar i imprimir el punt de llibre de record i tot allò que requereixi la sessió.
Dia de la sessió:
Fase inicial. Els mateixos responsables de la sessió o la persona responsable de la mediateca donen la benvinguda als assistents, recorden les normes bàsiques per poder escoltar el conte i presenten la sessió.
Fase de desenvolupament. S'explica el conte.
Fase final. Es dóna a tots els assistents un punt de llibre de record de la sessió. Per acabar es fa una avaluació de la sessió amb la persona responsable per tal valorar-la tot comentant els aspectes positius i trobar possibles punts fluixos per a millorar.
Després de la sessió. Es fa una breu ressenya de l'activitat i es penja al web de l'escola com a notícia, veure http://terrassa.epiaedu.cat/search/label/Mediateca
Alguns mesos també s'ha publicat un resum de la sessió a la revista de l'Escola.