dijous, 7 de juliol del 2011

"English day" a l'Escola La Nova Electra i l'institut I. Blanxart

Cada any l'escola La Nova Electra selecciona una temàtica per fer el seu "English Day". Una vegada es tria la temàtica, es decideix fer una obra de teatre, i sobre ella totes les classes treballen cançons i conceptes que apareixeran a l’obra teatral; naturalment totes les activitats són en anglès.
El curs 2014-15 han incorporat els nois i noies de l'institut I. Blanxart a l'English Day. Els alumnes de l'institut realitzen tallers pels més petits.
Els mestres de La Nova Electra preparen uns tallers en què un grup d’alumnes de 3er, 4rt i 1er de Batxillerat fan de mestres dels alumnes d’Infantil fins a Cicle Superior.




Centre educatiu : Escola La Nova Electra / Institut I. Blanxart
Coordinació: Iñaki Martín i professorat de l'institut
Curs acadèmic: 2010/11 (va començar el curs 2009-10)  - curs 2014-15 (amb l'alumnat de secundària)
Nivell: Educació Infantil i Educació Primària i ESO
Àmbit d'Implicació: Centre i Zona
Competències: Aprendre a aprendre, Comunicativa lingüística i audiovisual  
Àrea: Llengua Anglesa




                                      



Objectius:  
  • Compartir un dia d'activitats al centre portades a terme en llengua anglesa.
  • Revisar conceptes, vocabulari i expressions treballades al llarg del curs
  • Crear vincles entre els diferents membres de la comunitat educativa compartint una jornada en llengua anglesa.
Descripció:
A l'Escola La Nova Electra, quan s'inicia cada curs acadèmic, es comença a preparar la futura posada en marxa de l'anomenat English Day. Cada any es selecciona una temàtica comuna per a aquest dia. 
El primer que es fa un cop escollida la temàtica, és la selecció d'una obra de teatre, aquesta representa el punt de partida del projecte. Totes les classes, amb els tutors, treballen cançons i conceptes que apareixeran a l’obra teatral.

Tot aquest treball previ culmina amb l'arribada de l'anomenat "English day". Aquest any l'obra de teatre s’ha realitzat  al matí, i a la tarda s’han preparat tallers portats a terme per tot el professorat amb l’ajuda de pares i mares del centre amb coneixements de l’idioma (Llengua Anglesa). Cal esmentar que aquest curs s’han preparat onze tallers diferents, i que aquests també tenen a veure amb l’obra de teatre representada. Aquest any l’obra de teatre que s’ha anat a veure ha estat la dels tres porquets (three little pigs) i la temàtica dels tallers també ha girat entorn al conte.

Metodologia i recursos utilitzats: Les eines metodològiques que han donat sentit a aquest projecte han estat: la peça teatral (teatre) i els tallers dinamitzats per mestres i pares del centre.

Valoració: Al centre valoren molt positivament l’activitat, principalment pel fet que els alumnes poden participar activament fent servir la llengua anglesa. També comenten que els mestres i les mestres també s’han implicat molt en aquest Projecte i que disposen  d'un grupet de pares i mares que els han ajudat activament i que també han participat del projecte. 
Valoren com a punt mès complicat la dificultat per a  trobar pares i mares amb coneixement suficient de l’idioma i que tinguin un horari adequat per poder participar.

Si desitgeu accedir a la pàgina web de l'Escola La Nova Electra per tal d'ampliar la informació al voltant d'aquesta activitat, o veure d'altres activitats que es porten a terme a l'escola feu clic aquí.
Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.