dimecres, 6 d’abril de 2011

"Reduïm el consum" a l'escola França


A l'ESC França, quan arriba el Nadal posen en marxa el projecte "Reduïm el consum". Els alumnes de cinquè apadrinen  i intercanvien regals amb els infants de P-3, els obsequis estan fets amb el seu propi temps. Aquestes relacions d'apadrinament que s'estableix entre els uns i altres, continuaran al llarg del curs. Els objectius conscienciar de la importància de reduir el consum. Fer veure que vivim immersos en una societat on els objectes materials de vegades s'anteposen a la dedicació personal.








Centre educatiu: Escola França
Curs acadèmic: 2010-11 
Nivell: Educació Infantil (p3) i Cicle Superior(cinquè)
Àrees: El Projecte "Reduïm el Consum" és de caire interdisciplinari, doncs al centre el treballen de forma transversal a les diverses matèries.  
Àmbit d'implicació: Projecte de centre Escola Verda
Competències:  Coneixement i interacció amb el món físic, Artística i Cultural
 





    Objectius: Gràcies a l'anomenat Projecte "Reduïm el consum" a l'escola França es pretenen assolir diversos objectius. El primer i més important, tal i com indica el nom del propi projecte, és Conscienciar als alumnes de la importància de reduir el consum. Fer-los veure que vivim immersos en una societat on els regals materials han passat per davant dels que no ho són, com ara el propi temps, i que hem de treballar per tal de canviar aquesta situació.
               D'altres objectius específics, però que no menys importants, que es pretenen assolir, són:
      1. Aprendre a valorar el temps
      2. Fomentar hàbits de vida més sostenibles
      3. Fomentar actituds de responsabilitat (alumnes de cinquè)
      4. Gaudir de l'amic invisible
      5. (...) 

      Descripció:    
      A l'escola França, des de fa alguns anys, cada Nadal duen a terme una activitat anomenada "Reduïm el Consum". 
      Aquesta activitat consisteix en que cada alumne de cinquè curs del centre "apadrina" a un alumne de P-3 i per Nadal s'intercanvien mútuament un regal "de l'amic Invisible". No obstant, aquest regal no és quelcom material, sinó que és el seu propi temps. Cada alumne de cinquè prepara alguna cosa per a compartir amb els més petits, com ara: un conte amb titelles, un joc, etc.
      Els infants també s'obsequien amb algun regal no comprat, fet per ells, per tal de no oblidar mai aquesta experiència tan bonica i acabar-la de fer més significativa. 
      Cal explicar també que aquestes relacions d'apadrinament que s'estableix entre els infants no acaba al finalitzar l'activitat de Nadal, ja que aquests es tornen a trobar en d'altres moments al llarg del curs, com per exemple a la Festa de Carnestoltes.
                                                              

      Si desitgeu ampliar aquesta experiència o visualitzar d'altres experiències que es desenvolupen a l'escola França, podeu fer clic aquí i accedireu a la seva pàgina web.
      Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert i Anna Mondéjar González.