A l’INS Montserrat Roig de Terrassa, els
alumnes de l’Aula d’Acollida de l’Institut reforcen l’aprenentatge del català fent explicacions de contes a
alumnat de P4 de l0'ESC França. A l'hora es millora la cohesió social i integració dels alumnes nouvinguts |
Objectius: Gràcies a l'anomenat Projecte Contes, impulsat a l’Institut Montserrat Roig de Terrassa, els alumnes de l’Aula d’Acollida de l’Institut porten a la pràctica l’aprenentatge del català protagonitzant una explicació de contes a alumnat de P4 d'altres centres educatius.
Per tant, els objectius són:
- L’aprenentatge del català i la integració cultural d’alumnes nouvinguts, tenint en compte que dins de l’Aula d’Acollida es treballa la lecto-escriptura, l’entonació, la fluïdesa i el vocabulari i l’explicació als nens permet portar a la pràctica allò que s’ha après.
- Fomentar l'ús del català.
- Fomentar la interrelació d'alumnes nouvinguts amb alumnes molt més petits, afavorint i facilitant així la seva integració.
Com a repte i incentiu per parlar en català, l’Institut Montserrat Roig es va proposar que l’alumnat d’Aula d’Acollida practiqués un conjunt de contes en català, i que les sessions acabessin en una explicació pública a alumnat de P4. El 2010 la sessió es va portar a terme a l’Escola Lanaspa Giralt, i el 2011 a l’Escola França. L’objectiu és que les sessions siguin itinerants, és a dir, que es portin a terme en escoles diferents.
Valoració: la valoració d'aquesta experiència educativa ha estat molt positiva tant per part de l’alumnat de l’Aula d’Acollida com els de P4. Mediàticament ha obtingut molt ressò, amb aparicions en diversos mitjans de comunicació (TV3, Info-K, Diari de Terrassa, aterrassa.cat, Ràdio Terrassa, Canal Terrassa, etc...).
Si desitgeu més informació sobre aquesta experiència, o sobre d'altres experiències que s'estan duent a terme a l'INS Montserrat Roig, feu clic aquí i accedireu a la seva pàgina web.
|