Aquesta notícia presenta un exemple d'activitat curricular de ciències socials amb la Pissarra Digital Interactiva (PDI) a l'ESC Pere Viver.En aquest cas s'utilitza inicialment per presentar l'activitat i al final per qupe els grupos d'alumnes mostrin la feina feta en la seva cerca i tractament de la informació. |
Títol: Treballem la Unió Europea amb la PDI Centre educatiu: Pere Viver Nivell: Primària (Cicle Mitjà o Cicle Superior) o Secundària Competències: Aprendre a aprendre i competència digital Àrees: Ciències Socials Àmbit d'implicació: Cicle |
|
Objectius: Aprofundir en el coneixement d’algun país Europeu, mitjançant l’ús de la PDI
Per tal de desenvolupar aquesta activitat, varen seguir els següents passos:
- L’explicació sobre l’activitat al grup classe es realitzava gràcies a l’ús de la Pissarra Digital.
- Després cada grup d’alumnes escollia un País d’Europa i s’endinsava en una recerca, selecció i sistematització de la informació, que havia de quedar plasmada en un document de format Power Point. Al llarg de la recerca d’informació els alumnes aprenien a utilitzar els següents programes: Viquipèdia, Google Earth i Google Maps.
- Per últim l'alumne exposa el tema seleccionat ajudant-se de la PDI amb els recursos que hagi seleccionat: específics de la PDI, genèrics, vídeos ...
Valoracions:
- Aquest tipus d’activitats són molt motivadores, augmenten la responsabilitat de fer una feina ben feta i a més serveixen a tots com a models posteriors.
- Es interessant que pugui haver intervencions i aportacions del grup al final de la presentació
- Els resultats d’aquesta experiència foren molt positius, ja que els nens es varen motivar molt i es van mostrar molt participatius.
Si cliqueu aquí podreu accedir a un enllaç molt útil per a treballar amb la PDI.
En aquest pàgina web hi podreu trobar un recull d’activitats i pràctiques interessants per a utilitzar a l’aula la PDI.