Aquesta notícia presenta un exemple d'activitat curricular de coneixement del medi, el barri, amb la Pissarra Digital Interactiva (PDI) a l'ESC Pere Viver.En aquest cas s'utilitza inicialment per presentar l'activitat i al final per qupe els grupos d'alumnes mostrin la feina feta en la seva cerca i tractament de la informació. |
Títol: El nostre barri Centre educatiu: Pere Viver Nivell: Educació infantil i cicle inicial Competències: Aprendre a aprendre i competència digital Àrees: Coneixement del Medi Àmbit d'implicació: Cicle Objectius: Conèixer el barri on vivim gràcies a l’ús de la PDI |
L’activitat s’inicia plantejant als alumnes conèixer el barri on vivim, gràcies al desenvolupament de certes activitats/pràctiques cooperatives, i prenen sempre com a suport la PDI: Com són els habitatges, on es pot jugar, com són els carrers, les botigues, l'escola ...
Es distribueixen les feines de cerca d'informacions en grups de quatre o cinc alumnes.
Cada grup fa una part del projecte:
● Habitatges
● Serveis
● Espais
● Carrers
Finalment i com a final del projecte es munten les activitats amb els materials recollits.
Quan un grup ha seleccionat un material que pot formar de la seva part del projecte,
l'afegeix a la pissarra i així fins que estiguin incloses totes les aportacions dels grups.
Finalment entre tots revisem i fem les modificacions que calguin fins que quedi el projecte final consensuat per tots.
Valoracions:
- El treball col·laboratiu és molt enriquidor, tothom aporta alguna cosa al projecte final i se sent partícip del resultat aprenent dels companys i valorant la feina feta.
- Cal esmentar que aquest és un projecte interdisciplinari, ja que les diferents activitats que desenvolupen els alumnes són d’àrees molt diverses: llengua, matemàtiques, educació via, etc.
- Elaboració d'un diari digital: Cada grup realitza una part.
- Tasques que es puguin distribuir en diferents apartats.