divendres, 10 de març del 2017

Treball amb tauletes digitals a l'Escola França



Els alumnes de P5 de l’Escola França treballen els números i les lletres amb les tauletes i aplicacions interactives de Genmagic.



Coordinadors/esAlbert Tena i Ester Egido
Curs acadèmic: 2016-17
Nivell: P-5
Àmbit d’implicació: Projecte de cicle
Àrees: Matemàtiques i Llengua



Objectius:

  • Treballar a l'aula de manera interactiva i innovadora
  • Conèixer i treballar el funcionament d’un dispositiu tablet
  • Promoure la motivació de l’alumnat
  • Aplicar les noves tecnologies a l’educació infantil
  • Aprendre a traçar i identificar els números i les lletres
  • Integrar els entorns virtuals a l’aula
Metodologia:



Els nens i nenes de P5 treballen matemàtiques i llengua d’una forma interactiva fent ús de les tauletes. Aquestes tauletes compten amb unes aplicacions de GenMagic, relacionades amb l’agilitat mental, la formació de números i lletres, i alguns jocs interactius.



Les aplicacions Traza los números i Traza las vocales, ambdues amb el mateix format, faciliten el traç del número o la lletra, amb unes fletxes que indiquen la direcció en la que s’ha de dibuixar. També permet treballar el traç lliure, la qual cosa permet al/la mestre fer dictats per practicar la forma de les lletres, la combinació de vocals i els seus sons.



Els nens i nenes també tenen una estona per explorar dins les diferents aplicacions de la tauleta, on hi troben diferents jocs i reptes d’agilitat mental, així com jocs de sumes i restes, sèries de figures geomètriques i dibuixos,  o trobar diferències.

    

A part de totes les possibilitats didàctiques que ofereix la tauleta, a l’aula també es fa un treball de conscienciació i cura del dispositiu. Es treballa com tractar la tauleta d’una manera adequada, cóm obrir i tancar les aplicacions, entrar i sortir del menú principal, tancar correctament totes les aplicacions obertes, apagar la tauleta, etc. En definitiva, es fa consciència de la importància de tenir cura dels objectes compartits del centre i de fer un bon ús dels dispositius digitals en general.

Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.