
Coordinadors/es: Rosa Pons
Curs acadèmic: 2016-17
Nivell: 6è
Àmbit d’implicació: Projecte de cicle
Àrees: Art, Expressió artística
- Experimentar amb diferents materials
- Treballar un autor a partir dels interessos del grup-classe incidint en les tècniques emprades i les característiques pròpies de l’ autor.
- Potenciar l’expressió artística i creativa de l’alumnat
- Fomentar l’interès de l’alumnat per l’art contemporani
- Incrementar les competències comunicatives i expressives de l’alumnat
- Treballar en equip de forma cohesionada
- Aprendre a transmetre emocions, sentiments i idees a partir de materials (pigments, pols de marbre, roba de sac...) i colors.
Metodologia i recursos utilitzats:
L’Escola Rosella
treballa amb la maleta pedagògica Expressart.
Aquesta maleta pedagògica pertany al Museu d’Art Contemporani de Barcelona
(MACBA), i proporciona materials diversos amb un enfocament competencial i amb
l’art contemporani com a punt de partida. La proposta d’aquesta maleta és poder
veure l’art com a un mitjà d’expressió per poder comunicar tant idees, com
sentiments i emocions.
La maleta Expressart vol treballar diferents
artistes contemporanis que formen part de la col·lecció del museu, pensant en
la preparació per una futura visita al museu MACBA. Aquesta maleta treballa una
sèrie d’artistes, tant nacionals com internacionals: Cildo Meireles, Katalin Ladik, Pere Noguera, Jona Sterbak, Matt
Mullican, Antoni Tàpies i Lawrence Weiner.
Els alumes de 6è de
l’Escola Rosella, desprès de conèixer i treballar els diferents artistes, van
decidir centrar-se en l’Antoni Tàpies, a partir dels interessos del
grup- classe.
Per començar, van
contextualitzar a l’autor amb la seva biografia, influència i simbologia. També
es van informar dels materials que solia utilitzar i de les dimensions de les
seves obres per poder representar-les i fer-ne diferents versions basades en
les seves característiques.
Com a resultat
final, els nois i noies van realitzar treballs individuals centrats en els símbols
i signes significatius per ells. Paral·lelament, van realitzar un treball
totalment manipulatiu i en equip, on van haver de treballar en grup per
consensuar els materials i com realitzar l’obra per adequar-la a allò que
volien expressar. Van utilitzar cartolines, cartró, pintures acríliques de
diferents colors, làtex, fil ferro, roba de sac, pols de marbre, pigment i
sorra. Cal destacar que la importància d’aquesta activitat està centrada en el
procés, més que en el resultat final.
El centre emfatitza
en l’art manipulatiu al llarg de les diferents etapes de l’educació infantil i
primària, proporcionant als alumnes una amplia varietat de materials i autors
amb els que poden treballar noves tècniques i potenciar l’expressió artística i
creativa.