Alumnes de CFGS de Turisme, Guia d’Informació i Assistència Turística, de l’Institut Cavall Bernat fan de guies turístics a alumnes de tercer d’escoles de primària de la ciutat.
Activitat inclosa dins de la "Guia municipal d'activitats". És un exemple de projecte d'Aprenentatge-Servei.
Centre educatiu: Institut Cavall Bernat
Curs
acadèmic: 2013-2014
Nivell: CFGS de Turisme, Guia d’Informació i Assistència Turística
Àmbit
d’implicació: Cicles foramtius

Objectius:
1. Contribuir a incrementar l’èxit acadèmic.
2. Potenciar la participació en activitats i espais de convivència de l’entorn escolar.
3. Creació d’espais de trobada i convivència
4. Conèixer l’entorn immediat.
5.Posar en pràctica els coneixements curriculars relacionats amb un cicle formatiu.
6. Millorar la presència i l’ús social de la llengua catalana com a llengua compartida i de cohesió, en un marc de respecte i valoració de la diversitat.
7.Fomentar la metodologia de l’ApS i el voluntariat
8.Potenciar el treball i l’aprenentatge en xarxa entre centres educatius.

El circuit els porta a Vista Alegre, l’ermita de Can Boada, la Rambla d’Ègara amb el mercat de la Independència, el Centre Cultural, el museu de la Ciència, el Castell cartoixa de Vallparadís, el Museu Tèxtil, l’Escola industrial, etc.
Els alumnes de turisme han d’adequar una activitat d’interès turístic a un públic infantil.
Valoració: - S’ha observat que els alumnes han adquirit pràctica relacionant els coneixements curriculars amb una experiència de terreny i aquesta pràctica s’han reflectit positivament a les notes
-
Els alumnes han donat el millor de
si perquè hi hagi una bona convivència entre tothom
-
El projecte ha afavorit
l’apropament entre centres
-
L’alumnat receptor ha mostrat
interès i retingut els continguts presentats, per tant ha millorat el seu
coneixement de l’entorn immediat
-
La llengua de comunicació ha estat
en tot moment el català
-
Aquest projecte té una part clara
de servei a la comunitat i una part d’aprenentatges teòrics i pràctics
Com a perspectiva de futur es proposa que totes les dinamitzacions de
l’activitat de