Curs acadèmic: permanent
Àmbit d’implicació: Centre
Competència: Competència comunicativa, d'autonomia i iniciativa personal, artística i cultural, aprendre a aprendre, social i ciutadana
Àrees / Matèries / Mòduls: Totes
- Afavorir la cohesió social i i els vincles afectius entre els alumnes.
- Desenvolupar la responsabilitat i el respecte
- Ajudar a l'educació emocional: compartir bons moments, bons treballs, satisfaccions, neguits...
- Afavorir el pas d’infantil a primària.
Funcionament
El nen o nena fillol respecta, confia, creu, i aprèn del padrí, se sent protegit i acompanyat, amb algú de referència a l’edifici de primària, “el dels grans”. Igualment, els padrins mantenen el contacte amb l’etapa infantil a través dels vincles amb els fillols.
El nen o nena fillol respecta, confia, creu, i aprèn del padrí, se sent protegit i acompanyat, amb algú de referència a l’edifici de primària, “el dels grans”. Igualment, els padrins mantenen el contacte amb l’etapa infantil a través dels vincles amb els fillols.
Les parelles
padrí/fillol es conviden mútuament per compartir i ajudar-se en patis, festes, rues, intercanvi de treballs i
informacions treballades a les diferents àrees, lectures, exposicions, teatre,
contes, jocs, berenars, espais...
Per exemple, a les
rues i altres sortides de l'escola, ja no es veu la cordada d'alumnes
d'infantil, seguint la mestra, sinó que van aparellats, agafats de la mà, amb
els seus padrins, fent més rica i autònoma l'activitat i permetent a les
mestres una altre tipus de relació amb els grups.
Igualment, quan
algun grup ha fet un treball d'aula o han acabat d'estudiar un tema, tenen
ganes de mostrar-ho o explicar-ho als seus padrins (o al seus fillols), ja
sigui en grup classe o per grupets. L’equip de mestres programa les trobades,
acompanya, observa, reajusta... i valora molt positivament aquesta línia
transversal de treball.
És molt
gratificant veure les actituds i valors que desenvolupen els nostres nens i
nenes , també l’estima que sorgeix entre ells i elles que traspassa les parets
i horari escolars, ja que fora de l’escola els vincles continuen existint i
així ens ho fan saber les famílies.
A 3r es comença a
ser padrí dels companys que acaben
d’arribar a l’escola, P3. Aquesta relació
es manté en passar de curs. Per tant, sempre hi ha parelles de
padrins-fillos entre P3 i 3er, P4-4t,
P5-5è i 1r-6è.... amb les mateixes
parelles, per la qual cosa la relació personal arriba a ser molt estreta.
Quan els alumnes
de 6è marxen de l’escola són especialment acomiadats pels seus fillols, que ja
estan acabant 1r i per tant acabaran de tenir el rol de fillols. El següent
curs, 2n de primària, no són ni padrins ni fillols, és un curs de transició per
ser padrí/na en arribar a 3er.