Els alumnes de 5e i 6e de l'escola França milloren les competències Comunicatives, Artístiques i Digitals amb un programa d' Intercanvi d'informació d'una escola de Florida (USA) i l'ús de les noves tecnologies, fan servir enregistrament en vídeo, representacions d'escenes, converses skype, correu electrònic i un blog comú on es recullen les diferents activitats.
|
Centre educatiu: Escola França
Coordinadora: Àngels Rafael
Àmbit d'implicació: AnglèsCurs acadèmic: 2013-2014
Nivell: Cicle Superior
Competències: Comunicativa, Artística, Digital,
Àrees: Llengua estrangera; Anglès
Objectius: Millorar la competència comunicativa en anglès.
Conceptes clau: Anglès; TAC; Nadal; Intercanvi; Florida. |
Metodologia i recursos utilitzats: Intercanvi
d'informació entre alumnes de cicle superior i alumnes d'una escola de
Florida (USA) sobre les tradicions i costums relacionats amb el Nadal.
Es fa servir enregistrament en vídeo, representacions d'escenes,
converses skype, correu electrònic i un blog comú on es recullen les diferents activitats.
Alumnes
de 5e i 6e de l'escola França han entrat en contacte amb alumnes de
Florida per intercanviar-se experiències sobre les tradicions
nadalenques de cada país.
En
el marc d'aquest projecte, els alumnes han tingut l'oportunitat
d'explicar en anglès les tradicions catalanes i peculiars de la
celebració de les Festes de Nadal a Terrassa. Els han escoltat els
alumnes de segon de l’escola South McKeel Academy de Lakeland (Florida).
Els estudiants del França han realitzat un padlet walk, un vídeo i per acabar han realitzat un contacte via Skype amb alumnes americans intercanviant informació i fent-se preguntes per conèixer les diferents tradicions. A partir d'aquest contacte els alumnes s’enviaran e-mails per a seguir compartint informació.
Els alumnes locals han fet preguntes sobre la seva escola, assignatures, horaris, etc. Els alumnes de l'altre costat de l'Atlàntic han volgut saber com decoràvem les cases i ens han ensenyat els seus stockings a punt de rebre els regals i també han explicat que reben la visita dels elfs a casa i l’escola per saber si es porten bé o malament. Ells, en canvi, estaven sorpresos del tió i els Reis Mags, ja que prèviament havien vist un vídeo fets per alguns alumnes de 5è i 6è mostrant aquestes tradicions.
Ha estat molt interessant pels nostres alumnes en comprovar que poden entendre’s amb alumnes americans amb una diferència horària de 6 hores. El projecte va començar per conèixer les tradicions d’altres països i ha esdevingut una motivació important pels alumnes d'entrar en contacte amb altres cultures, i entendre que una llengua estrangera serveix per comunicar-se.
El projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració dels Mestres de cicle superior, el coordinador d’informàtica i la direcció de l'Escola Franca.
Valoració: Per als alumnes, i també per al professorat, ha estat molt engrescador i divertit. Hem treballat amb molt interès i intensitat per expressar-nos en anglès i poder donar a conèixer les tradicions nadalenques catalanes. És molt destacable la iniciativa dels alumnes en les sessions d'enregistraments de vídeos, converses Skype i esperem que continuï així ara que començaran els intercanvis epistolars per correu electrònic.